Ніхто з нас
не застрахований від порушень правил дорожнього руху. Одні стають порушниками
через неуважність, інші через власну безпечність, ще хтось через незнання
правил дорожнього руху. У гіршому разі
наслідком порушення може стати дорожньо-транспортна пригода. В кращому –
спілкування з автоінспектором.
- А якщо я не порушую правил за
кермом, - скаже хтось із читачів. – Чому без жодних причин мають зупиняти мою
машину? І буде неправий. У цьому довелось переконатись, на щастя не в якості
водія, ввечері 26 грудня біля автостанції у Срібному.
...
Автоінспектор, який зупинив службову
"Ниву”, представився начальником Талалаївського ДАІ і назвав водієві своє
прізвище – Хуторний Володимир Михайлович. Про причину зупинки – ні слова.
Відразу попросив показати документи. Не знайшовши у них якихось недоліків і не
пояснюючи причини зупинки, він став вимагати показати страховку на машину.
Складалося враження, що автоінспектор ніколи в житті не чув про існування
Закону "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності
власників наземних транспортних засобів”, де в п. 21.2. чітко сказано, що
"Контроль за наявністю договорів обов'язкового
страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів здійснюється:
державтоінспекцією МВС України при
складанні протоколів щодо порушень
правил дорожнього руху
та оформленні матеріалів
дорожньо-транспортних пригод”.
Водій же нічого не порушував і дорожньо-транспортних пригод не скоював. Навіщо вимагати страховку?
Почувши посилання на згаданий
закон, автоінспектор раптом став запрошувати водія сісти у автомобіль ДАІ.
Напевно, щоб поспілкуватися з ним без свідків. Та водій, який непогано
орієнтувався у законодавстві, відмовився виконати цю вимогу.
Закінчилось
спілкування лише після звернення до автоінспектора з проханням надати телефон довіри ДАІ,
щоб розповісти про цю ситуацію. Замість відповіді він дозволив їхати далі і побажав водієві щасливої дороги.
Привернула до себе увагу ще одна
особливість цієї зупинки. Невже,
скажіть, в умовах економії бюджетних коштів є необхідність їхати з
Талалаївки у сусідній Срібнянський
район, витрачати державний бензин, який зовсім не зайвий для інших працівників
міліції, котрі розслідують злочини, стоять на сторожі нашої безпеки? Такі
поїздки у сусідні райони давно стали системою. І з бензином проблем немає.
Чому, наприклад, працівники інших правоохоронних, контролюючих органів працюють у межах свого
адміністративного району і не їдуть без потреби в інший район? Чому працівник
міліції з Талалаївки не їде, наприклад в Лебединці, щоб скласти протокол про
продаж самогону, хуліганство чи інше правопорушення? А тут – нормальна
практика. |